Актуальність теми лекційного заняття полягає в розширенні системи знань з академічної етики; культури академічного письма, академічної комунікації, формуванні когнітивно-дискурсивних умінь операційної обробки і моделювання наукових текстів різних жанрів; професійних мовнокомунікативних умінь діалогового спілкування з широкою науковою спільнотою, зокрема в межах міждисциплінарного експертного середовища, у процесі презентації матеріалів та результатів наукового дослідження.
Обрана тема корелює з програмними вимогами авторських курсів «Культура наукової мови» - для магістрантів (розділ «Наукова мовна культура – основа професійної діяльності дослідника» та «Академічна культура дослідника: європейський та національний досвід» - для аспірантів); обрана тема відповідає вимогам програми з української мови для учнів 10-11 класів.
Лектор розглянула такі питання:
Ключові слова лекції: академічна культура, дослідник, університет, освітній простор, лінгвоаксіологія.
Академічна культура вчителя, викладача в об'єктиві нової української школи
Академічна культура: сутність, рівні, складові (академічний текст, академічний дискурс, академічна грамотність, академічна доброчесність)
Академічна культура дослідника: глобальний, європейський та національний контексти
Наукова мовна культура - невід'ємний складник академічної культури.
Культура наукового наставництва
Формування дослідницької компетентності здобувачів вищої освіти, слухачів МАН; Інноваційний університет та лідерство
Академічна культура дослідника як фактор національної інноваційної безпеки
Лекція була проведена із залученням великої кількості наукового матеріалу. Студентам у доступній формі продемонстровано значний за обсягом фактичний матеріал, вибудуваний у логічній послідовності. Досвідчений викладач, доцільно керуючись загальнодидактичними принципами, достатньо глибоко і повно розкрила кожне з питань, академічну культуру як духовний, науковий, освітній, націєтворчий феномен.
У межах лекції магістрантам було презентовано проект Еразмус+ Жан Моне Модуль «Європеїзація докторських програм у галузі освіти на засадах інтердисциплінарного та інклюзивного підходів», який виконується в університеті.
Окреслено мету проекту – запровадження європознавчого контенту, методологічних та організаційних засад докторських програм шляхом упровадження європейських стандартів докторських досліджень в Україні та формування інклюзивного дослідницького середовища. Запропонований модуль є інноваційним завдяки комплексному європознавчому контенту й використанню інноваційних методів і форм навчання, заснованих на конструюванні нових знань і критичного діалогу.
Охарактеризовано методологічні підходи реалізації модуля: міждисциплінарний, системний, компаративний, інклюзивний підходи, акцентовано увагу на праксеологічному підході.
Здійснено огляд проблемформування дослідницької компетентності здобувачів вищої освіти, слухачів МАН; активізовано увагу на академічній культурі дослідника як невід"ємному складнику національної інноваційної безпеки.
Активізації інтелектуальної співпраці та мисленнєво-мовленнєвої діяльності слухачів сприяли завдання на формування культури академічної доброчесності і наукової мовної культури, багатий ілюстративний матеріал з використанням мультимедійних засобів.