IMG 20181108 104246 3cb9c 393467662Професорсько-викладацький склад кафедри спеціальної та інклюзивної освіти взяв участь у ІV Міжнародному конгресі зі спеціальної педагогіки та психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації».

Конгрес відбувся 8 листопада 2018 року на базі ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».

У Конгресі взяли участь 600 фахівців освітянської спільноти: управлінці, педагоги, представники інклюзивно-ресурсних центрів, психологи, представники громадських організацій, батьки дітей з особливими потребами.

Основною метою Конгресу стало обговорення стратегічних питань реформування освіти дітей з особливими потребами, окреслення нових законодавчо-правових орієнтирів, презентація інноваційних освітніх технологій роботи з особливими дітьми в загальноосвітньому просторі в контексті реалізації концепції Нової української школи.

Міжнародний конгрес проходив за наступними напрямками:

  • Концептуалізація та контекстуалізація інклюзивного навчання в умовах Нової української школи.
  • Партнерство, інформаційно-освітня та комунікаційна діяльність на шляху до соціальних змін.
  • Педагогічні технології в освітньому процесі.
  • Психологічний супровід інклюзивного середовища.
  • Організаційно-методичні аспекти діяльності інклюзивно-ресурсних центрів.
  • Диференційоване навчання.
  • Командний підхід в інклюзивному просторі.
  • Оцінювання особливостей розвитку та потреб дитини.
  • Інклюзивні програми дошкільної освіти.
  • Доступність повної загальної середньої та профільної освіти для дітей з особливими потребами.

Під час відкриття конгресу директор Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України В’ячеслав Засенко у своєму виступі відмітив, що четвертий Конгрес є логічним продовженням попередніх трьох, перший з яких відбувся в Сумах.

Учасником наукового заходу стала дружина Президента України, Голова Ради фонду Порошенка – Марина Порошенко. Звертаючись до присутніх, Перша леді України наголосила на важливості проведення подібних заходів, що об’єднують науковців та практиків навколо вирішення актуальних питань у сфері формування інклюзивного освітнього середовища.

На пленарному засіданні ІV Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації», пролунали доповіді провідних науковців та практиків. У другій половині дня для учасників конгресу було запропоновано різноманітні майстер-класи, ворк-шопи та тренінги, котрі проводили фахівці, які володіють новітніми технологіями корекційно-розвиткової роботи, зокрема для дітей з аутизмом, синдромом Дауна, сенсорними порушеннями, гіперактивністю та ін.